Saker som kommer: Digital Svanenmärkning

På samma sätt som vi nu försöker att ta hand om vår fysiska miljö och undvika att skräpa ner den, kommer vi att behöva ta ansvar för vår digitala dito. Nu pratar inte jag om spamfilter och sånt, utan att aktivt skaffa oss ett uppförandekodex där det inte är ok att skräpa ner vår digitala miljö med skit. För det handlar inte om platsen på nätet och lagringsutrymme av olika slag, utan att vår förmåga att ta in information är begränsad och att det kommer att leda till självsanering. Framför allt kommer det där att vara viktigt för olika typer av kommersiella content-providers, framför allt varumärken. Ett varumärke som sprider dynga, oavsett media, ger ett enormt digitalt smutseko ifrån sig. Och det är något som kommer att leda till att konsumenter undviker dessa varumärken, på samma sätt som man idag väljer bort sånt som inte är miljövänligt i den mån det är möjligt.

0 Responses to “Saker som kommer: Digital Svanenmärkning”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 13 andra följare

Twitter-uppdateringar


%d bloggare gillar detta: