Absolut ingen eld trots en massa rök

För lite mer än ett år sedan så lagade jag mat åt min dotter när det ringde på dörren. Det var Insatsstyrkan som hade åkt fel, men det trodde inte dom och släpade med buller och bång mig till Kronoberg. Efter 22 timmar i ett  tråkigt enkelrum utan toalett och usel utsikt och ett antal förhör, insåg även polisen att dom hade åkt till fel adress. Dessvärre så hävdade dom att det var rätt att åka fel, då det fanns indikationer som sa dom att dom hade åkt rätt, även om även dessa var fel. Att dom ville prata med mig var inte det jag tyckte var felaktigt, utan sättet dom gjorde det på. Och nu visade det sig att även JK tyckte samma sak, och ger både åklagare och polis smäll på fingrarna.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/448803-reklammannen-anders-dalenius-far-skadestand

http://www.resume.se/nyheter/2010/08/23/far-skadestand/

http://www.dagensmedia.se/nyheter/byraer/article2460342.ece

Det viktiga här handlar inte om huruvida jag fick några tusenlappar eller inte, utan att JK faktiskt säger då man går emot praxis och utdömer skadeståndet då man anser att gripandet var felaktigt. Anledningen till varför det är viktigt, är att grunden till varför jag hamnade i den här soppan var att jag har en kompis på Facebook som jag inte har haft någon annan kontakt med sedan början på 90-talet än just att vi blev kompisar på Fejan, men hade varit gift med en av de drabbade. Det var min enda koppling och det jag ville att JK skulle utreda var huruvida det är ok att skicka polis med automatvapen på folk, enbart på vad som kan klassa som ”digital hörsägen”. Det var det inte och tur är väl det.

Så, nu lämnar vi den här tråkiga historien, både i livet och i bloggen. Snart ska jag istället skriva om en beagle som är ap-bra på att jaga vildsvin och försöka bifoga en film som bevismaterial på detta.

Vi hörs om en stund.

Kommentera

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 13 andra följare

Twitter-uppdateringar


