Trender kommer och går, men konstig reklam består.

Lite mycket korta inlägg här nu, men jag hittade en gammal goding som jag gjorde tillsammans med Jesper Kouthoofd och ACNE på den tiden som jag gärna vill dela med er.

Jag tycker inte att det är något egenvärde att reklam ser bra ut även när den har ett par år på nacken, men just i det här fallet kan jag tänka mig att göra ett undantag från den regeln. När vi gjorde dom här filmerna så handlade det om en helt ny uppfinning i Telias regi, som det inte fanns något att jämföra med. Och om man ska berätta om något som ingen har någon relation till, så räcker det inte bara med att filmerna säger att det är något nytt.  Själva formatet måste även det känns som något annorlunda. Och det gör det ju fortfarande, så där tycker jag att vi lyckades.

5 Responses to “Trender kommer och går, men konstig reklam består.”


  1. 1 viktoriansk 06/09/2010 kl. 2:01 e m

    30 000 views för en gammal reklamfilm talar sitt tydliga språk. Jag älskar den här typen av filmer som (uppenbarligen) fungerar som ”standalone-popkultur”. Varför kan inte all reklam få funka så? Dvs, med jakande svar på frågorna ”skulle du skicka det här vidare till en kompis / skulle du betrakta det som en kortfilm om den visades innan biofilmen?”.

  2. 2 Aludd 06/09/2010 kl. 2:46 e m

    Jag älskar dessa filmer, men det vet du ju redan! Har Nils Westgårdh kontaktat dig?

    Aludd

  3. 3 Totte 15/09/2010 kl. 6:56 e m

    Är det bara jag som tycker att det går lite väl lång tid mellan inläggen på denna blogg? Som lite oftare vill höra Anders orera om ved, vapen och varumärkesvård? Eller? Är jag ute och cyklar?

  4. 5 kontaktmannen 25/07/2011 kl. 6:39 e m

    Helt magisk. Pingar den på Twitter.


Kommentera

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 13 andra följare

Twitter-uppdateringar


