Ny serie i bloggen: Loggor jag är rädd för.

Precis. Ikväll är det premiär för det här avsnittet och först ut är Sweco.  Jag måste erkänna att jag inte riktigt har någon aning om vad dom gör, men helt uppenbart så är det en lönsam verksamhet. Det och det faktum att jag som sagt inte vet vad dom pysslar med gör mig orolig. Ja, faktiskt till och med lite rädd. När jag bodde på Stora Essingen så fattade jag aldrig varför jag fick en sån obehagskänsla vid gamla Svd-huset, men sen en dag så såg jag loggan och förstod direkt, det var ju Sweco jag var rädd för. Rött, vitt och svart är ju onekligen ganska hårda färger (inte helt utan obehaglig historik) och det tillsammans med en hård linjär typo (Gill eller Akzidenz Groteskmed med lite pill. Gud så fantasilöst, för övrigt)  och en symbol som påminner om en e-kolv med taggar och en svävande droppe blod ovanför. Skitläbbigt.  Som en blandning mellan en sekt, ett ondskefult företag och mörk politik.

Så jag ber alla Sweco-anställda om ursäkt, men om jag någon gång skulle starta ett företag som heter Evil Corp. så skulle jag lätta försöka köpa loss er logga.

2 Responses to “Ny serie i bloggen: Loggor jag är rädd för.”


  1. 1 SweRajmo@twitter 13/09/2011 kl. 4:39 e m

    Sweco är ett konsultföretag som jobbar med väg och fastigheter. Allt ifrån VVS-ingenjörer till energiberäkningar.

  2. 2 Johan Liljestrand (@joplait) 31/05/2012 kl. 9:16 e m

    Skriv ”www.sweco.se” i URL-fältet på din webbläsare.

    Sedan klickar du på länken ”Om Sweco”. Där finns fyra lättlästa stycken om företagets verksamhet.
    🙂


Kommentera

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 13 andra följare

Twitter-uppdateringar


